Skab synlig omkring din virksomhed med en bilreklame
Hvis du ejer en virksomhed, kan du med investere i en bilreklame. Dette gælder, uanset om det er en tømrervirksomhed, et bureau eller en slamsuger. Reklamerne har nemlig stor effekt på forbrugerne, og det gør, at flere bliver opmærksomme på dit brand. Selvom det måske ikke nødvendigvis leder til direkte salg, kan opmærksomheden omkring din virksomhed have en god virkning på sigt. Læs med her, og bliv klogere på hvorfor bilreklamer er god markedsføring.
1. Firmabilen kører mange kilometer
Det bedste ved at have bilreklamer på sin varevogn eller lignende er, at man udnytter, at man dagligt kører i firmabilen. Ved at sætte ens virksomhedsnavn og/eller telefonnummer på bilen kan man fange potentielle kunder – eller i al fald skabe opmærksomhed omkring ens virksomhed.
2. Bevægelse skaber større opmærksomhed
Grunden til at bilreklamer har større påvirkning end for eksempel plakater og skilte er, at de er i bevægelse. Ligesom levende billeder fanger flere øjne end stillestående, får en reklame på en bil mere opmærksomhed end en plakat på en søjle. Derfor kan man på en måde se bilreklamen som en reklame, der bevæger sig, og derfor tiltrækker sig mere opmærksomhed i offentligheden.
3. En langtidsholdbar og synlig løsning
Ved at tilføje en reklame på din firmabil investerer du i markedsføring, der kan holde i mange år. Hos for eksempel Larsen Skilte holder bilreklamerne i 5-7 år, hvilket er godt givet ud, hvis man sammenligner med prisen for reklamen. Hos Larsen Skilte kan man i samarbejde med dem være med til at designe, hvordan bilreklamen skal se ud. Nogle vælger blot et logo med kontaktoplysninger, hvorimod andre er også dekorerer deres biler med diverse billeder, figurer og motiver.
Simpel, men effektiv reklame
Når firmabilen alligevel kører mange kilometer og nogle gange i tæt trafik – kan man vel ligeså godt udnytte, at man har muligheden for at oplyse potentielle kunder om ens virksomhed. Og bilreklamen er som sagt en af de enklere, men stadig effektive former for markedsføring.